CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, October 29, 2010

base 9 is = KERJAYA & KEJAYAAN

untuk mengekalkan lagi SUSAH!!! tekanan exam... 1st class!!! i must constant it! Ya Ampun... scary movie yang tidak lawak... =/
"lapangkan hati2 kami Ya Rabbi" ingat pesan pensyarah2... prof. mohd.,, prof kalsom,, dr. norsilah,, cikgu shahriman,, dr. azira,, mdm rosnia,, ustaz najib,, ustaz luqman,, ustazah rabiah,, mdm sumaiyyah,, tidak dilupakan dekan fakulti... bla... bla... saya ingat SEMUA PESAN KAMU!!!


p/s= sape nak teman g LCCT mummy :( pagi esok... sedey sgt... T_T

Tuesday, October 26, 2010

cerita KAWIN tuk org single... WEee ^.^

.................. copy dari sana ke mari..................... (: by,, hafshasbi baek...

"Ana juga seorang manusia, ada jiwa dan perasaan. Mustahil kalau ana tidak berperasaan kerana ana adalah Adam, sedang wanita adalah Hawa." Saya meleraikan persoalan-persoalannya. "Tapi, ada satu perkara yang menghalang ana untuk bercinta sebelum berkahwin, dan mudah-mudahan perkara sama juga berlaku pada enta."

"Apa dia?" Dia bertanya.

"Kita bercinta sebelum berkahwin, seolah matlamatnya kahwin. Tapi, kalau kita bercinta selepas kahwin, apa pula matlamatnya? Kematian sepasang suami isteri yang diberkati? Mungkin cara pemikiran ini dilihat sedikit tertutup dan dilabel konservatif dalam kalangan golongan yang sedikit terkehadapan. Tapi, ada satu kata-kata lain juga yang ana dapat daripada seseorang, kalau kita benar menaruh minat, harapan dan cinta kepadanya."

"Bagaimana?" Dia bertanya lagi. Bersungguh benar ingin tahu.

"Berdoa. Berdoa, andai kata dialah yang terbaik untukku, maka pertemukanlah jodohku dengan dia. Itu konsep berdoa. Berlapik." Saya memandang tepat pada matanya. "Dan, perkuatkan diri dengan ilmu rumahtangga, dan kematangan. Perkahwinan adalah persediaan untuk membina lebih kematangan. Enta sedia? Orang bercinta sebelum kahwin ada beberapa kategori; suka-suka, serius dan fanatik. Namun, secara jujur, orang bercinta sebelum kahwin, percintaannya masih belum matang, itu memang pasti, kerana kematangan sepatutnya dikecapi selepas perkahwinan, kenal hati budi kerana telah hidup berhari-hari. Enta yang mana?"

"Ana...err...Ana serius.." Dia menjawab, kurang yakin.

"Benar?" Sengaja saya goyahkan pendiriannya.

"Insya Allah." Jawapan paling selamat. Bezanya, antara bersungguh atau tidak mengucapkan kalimah itu.

"Baik, kenapa enta nak bercinta dengannya sebelum kahwin?"

"Supaya dia tidak menaruh cinta pada orang lain." Spontan dia menjawab. Penuh keyakinan.

"Kalau dia bercinta dengan orang lain selepas kahwin, enta akan masih mencintainya?" Perangkap kedua saya pasangkan untuknya.

Dia terjerat. Batinnya meronta untuk dilepaskan, zahirnya pula terlihat pada mukanya yang serba salah.

"Kenapa enta suka dia?" Saya bertanya lagi.

"Kerana dia baik. Perilakunya baik." Dia memuji, seolah matanya membayangi perilaku gadis idamannya itu.

"Kalau satu hari nanti, sikapnya berubah, na'uzubillah, enta masih mencintainya lagi?" Persoalan yang saya lontarkan itu menghancurkan ilusi gadis idamannya itu.

Saya tersenyum. "Dan itulah persoalan yang pernah saya terima dari lubuk hati saya, setiap kali batin saya menjerit, alangkah sunyinya hati ini tanpa memiliki seorang Hawa. Hawa itu indah dan baik. Hawa itu cantik dan solehah." Terang saya padanya. "Dan, ana yakin, hubungan yang telah terbina lama, susah nak diputuskan. Ana percaya, tapi, ana yakin, kalau enta berterus-terang dengannya, dia mungkin boleh terima. Ada orang hatinya pernah sakit berkata tentang kebenaran dan mendengar tentang kebenaran. Tidakkah enta mahu terlibat dalam jihad?"

Dia menggangguk. Cepat benar faham. Tetapi, saya katakan lagi. "Ana bukan penyelesai masalah orang, jangan salah faham.. Ana cuma mengajak enta untuk berfikir.."

"Perempuan, mereka ada soft spot, dan soft spot itulah yang tidak sewenangnya kita sentuh sebagai seorang lelaki yang faham tentang agama. Kerana soft spot itu, kalau disentuh, mereka akan sepenuh jiwanya menyerah diri mereka kepada kita, kaum lelaki. Kerana itu, eksploitasi kaum wanita dilakukan dengan menggunakan cinta. Isu dadah, isu murtad." Saya mengulas panjang lebar.

"Tapi, susah..." Dia mengeluh.

"Susah untuk berubah bukan?" Saya menyambung. Faham situasinya.

Dia mengangguk lagi. Kali kedua.

"Ana tak suruh berubah pun. Ana hanya nak enta berfikir persoalan yang ana utarakan. Supaya, ana harap enta tak permainkan perasaan wanita. Hari ini, mungkin setia, esok, belum tentu, kerana hati manusia senang berubah." Saya terus-terusan mencipta keraguan pada dirinya. Ah, bisa saja saya mengerti perasaan sebegini. Saya juga seorang lelaki.

Dia termenung, melarikan matanya dari saya. Gamaknya berfikirkan tentang sesuatu.

Saya pula menantikan jawapan daripada bibirnya.

"Baru enta cakap camtu, hati ana pun dah goyah." Dia mengeluh.

Saya tersenyum menampakkan gigi. Bukan tertawa.

"Ana tak ingat dalil yang perlu dihafal. Enta lebih ingat dan masyi daripada ana. Sesuailah enta dengannya. Sama-sama masyi." Saya mengusik, dia juga seorang hafiz. Sengaja saya versatilkan perbincangan itu, supaya tidak ternampak terlalu menghukum.

"Isy.." Dia malu dengan usikan itu.

"Apa salahnya, kalau dua-dua sudah faham ayat-ayatNya, tinggal lagi bagaimana nak memahaminya dengan baik. Ana yakin, kalau entuma terus berdoa, berusaha dan cuba elakkan daripada berhubungan cinta sebelum berkahwin, pasti ada keberkatan. Cinta itu masih ada sebelum entuma berkahwin, bezanya, kalau dahulu asyik ber'SMS', ber'YM', ber'CALLING', dan berjumpa, apa salahnya kalau entuma bercinta dalam doa, hanya pohon padaNya di samping enta kena ambil langkah proaktif?" Saya menasihatinya.

"Menjadi bukan mencari." Rupanya dia masih ingat lagi perkataan yang pernah saya gunakan dahulu.

"Menjadi... Enta beruntung dapat ingat al-Quran dengan baik, berbanding ana, sebab ana malas agaknya. Cuma, tinggal lagi untuk menjadi seorang lelaki yang baik, pasti untuk dia seorang yang solehah. Banyak perkara nak kena fikir sebelum ke tahap yang lebih 'advance'. Kalau dahulu nak ke mana-mana adalah seorang, lepas ni dah berdua. Kalau dahulu ada seorang ayah dan ibu, lepas ni akan ada dua. Tanggungjawab makin besar dan lebar. Kalau bercinta sebelum kahwin bagai nak rak, kadang-kadang, kita tak terfikir pun semua ni kan?"

"Enta bercerita macam dah ada pengalaman." Giliran dia pula mengusik.

Dan saya hanya tersenyum. "Belum." Ringkas jawapan saya, setelah mengusik dan menggeletek emosinya.

Sunday, October 24, 2010

Pacar Baru Sejati :)

kejutan yang menjadi... nasib xde gambar muke terkejut tuh... aiyooo... from kiri,,me (16/10),, kak nabila (2?/10) & che mas (9/10) thanx 2 kak Nurul n de geng... heE... kak afifah,, kak ina,, kwn2: fifa! Najiha,, Najah,, Auni,, semua lah... toceEE... "uhibbukum FILLAH" insyaAllah...
-sahabat adalah: bila kita ingat dia akan bawa kita ingat pada DIA...- ;D

sangat nak cepat hari jumaat 2... so makan rasa2 jek... xsempat nak habiskan... T_T hee... cukup la tuh!!! the price,, the size is nothing... but the value from ur sincere... i feel it...

let'S fall in lOve again... ;) i like the melody... but not the lyric;(
Let's pretend baby
That you've just met me
And I've never seen you before
I'll tell all my friends
That I think you're staring
And you say the same
To yours
And Oh
We'll dance around it all night
And then I'll follow you outside
And try to open up my mouth
And nothing comes out right
And I wanna fall in love with you again
I don't have to try
It's so easy who needs to pretend
But because
It's so funny let's just think about it honey
Let's just fall in love again
I'll call you in three days
Not too soon not too late
And I'll ask your roommate if you're home
Oh
You'll call me on Thursday
And we'll hang out all day
Then fall asleep on the phone
-bla... bla... bla...-

pOst ari selase yang basi dan busyuk... =P

today,, sangat banyak mendengar dan mengalami dan terfikir tentang- KETUAPEOPLEBEHAVIOR... banyak sangat... bermula dengan pagi hingga balik kelas... gosh!!! Swear penat... muke penat =/ humm~~

manusia,, sangat subjektif... could be anything... hebatkan khalifah Allah cipta ni??? Manusia yang pelbagai... xboleh ramal... n,, xkan mampu untuk puaskan hati semua manusia... hah... sebijak bijak manusia yang Allah kurniakan,, mereka tetap x dapat puaskan keinginan sesame manusia... uish,, semacam jek bunyi... huhu... act,, manusia ni lemah...

semua decision kita buat xkan dapat penuhi semua keinginan orang... my dad is leader,, mummy is leader too... i learn many things from my mom and my dad... my brother is a leader (mmg r,, duk arah org jek) he2... my grandfather,, grand2 father,, all my uncle,, my aunt ALL r leader... n one day,, i would become a boss too... insyaAllah... =)

tapi tuk penuhi semua kehendak,, masyaAllah,, aku rasa aku da macam orang tua tuk berfikir... im juz 20 maa... tapi everyday mesti ada keadaan yang buat aku rasa tua... kadang2 rasa pendek pon ada jgk... im juz 15something cm if not mistaken la... ah! Sultan Muhammad Al-Fateh menakluk Constantinople pada usia 20-an... ha,, semangat tuh tuk aku yang pendek nih...

ingat cerita Luqman Hakim dgn anaknya... tiba di satu pekan,, beliau berjalan sambil diiringi anaknya yang menuggag keldai... org2 kampung pun cakap “ei,, apa la ank yang x kenang jasa bagi ayah berjalan,, dia naik keldai...”

sampai di satu pekan lain,, anaknya pula yang berjalan dan luqman naik keldai... org2 kat pekan 2 pon cakap,, “aiya,, apa la punya bapak penting diri,, dia naik keldai,, biarkan anak berjalan”

di pekan lainnya,, kali ni mereka semua naik keldai yang seekor 2... org kampung 2 pon cakap,, “apa la zalim punya manusia,, keldai yang kecik 2 pon naik 2 org... aigoo”

dan akhirnnya mereka ke pekan yang ke4,, mereka semua tidak menunggag keldai tersebut dan hanya berjalan kaki... org2 kampung pon berkata,, “apa la buduh punya olang,, ada e2 keldai tapi talak naik... aiya !@#$%^... “

masyaAllah,, e2 la kretifnya manusia,, semua benda nak kritik tanpa pk rasional... moral here adlah,, kita buat baik pon,, manusia ttp akan bercakap... buat jahat apa tah lagi... so buat la jahat... masyaALLAH2... jgn!!! Orang x kan berhenti bercakap... selagi mana kita fikir e2 adalah benda betul,, teruskan... “INNALLAH MA’ANA”... Ya Habib,, Ya Azim,, tunjukkan lah jalan terbaik menuju redhaMU... petunjuk dan hidayah... AMIN...

Tuesday, October 19, 2010

x suke!!!!!!!!!

biarlah orang tengok kita senyum senang begini... :D
dalam hati sekarang,, YA RABBI... kenape ada lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

people still talking!!!! n talking!!!!! boleh diam tak!!!!! @#$%^&(*
shit!!!!

ya Allah... macam mane ni ya Allah?????????????????????????????????
sedey ;( knp x hilang lagi???? aku kuat ya Allah...

Saturday, October 16, 2010

:)

SweeeeEEEEEEttt~~~
- hadiah birthday yang lari dari tema... =/ nak lain la wak!!! nak hadiah betul2!!! huhu...
(6t sambung lain cerita birthay,, sebab harini saye nak keluar dari sini... moga hidup lagi indah sygku sakinah...) HapPy BirtHday cemin mate beso... ;D

Friday, October 15, 2010

if i not like this,, then,, who am i???

ya Allah,, i juz now lok at my friend's blog... dia da keje... tapi saye akan ingat sampai bila2 awak penah buli sye dulu... saye ingat I___... :) i not hate you... but i juz remember... astarfillah... jaga hati ini...
time darjah6... saye adalah budak baru di sekolah 2... n saya pendiam=# dan tidak melawan... kamu telah.................... sampai saye menangis tapi kamu gelak kan... sekarang,, i can stand next 2 u... n rebuke u back!!!! xkan selamanya mangsa wahai che I & che L...
dear sakinah,, awak dendam ke??? astarfillah... mintak jauh... like i said,, teringat jek... "what do you want from me???" both ur friend... saya ingat... :D moga jumpa lagi... dulu xkenal lagi saye sape kan sbb saye diam kan jek... (hu2 belagak ape... mak marah cakap mcm nih!!! cepat tobat) =/

Tuesday, October 12, 2010

soyogi,, its work!!!


lari tema tol... silap baju seyh... aigoo~~ ^.^

'abg beca... abg beca di dalam hutan...' lalaa~~ best sgt sampai tudung xjadi... spoil!

gambar2 lama yang diberi nafas baru... ahakz... "comeynya timbalan pengarah..." (ipah mara suda) :P haha



-Director2-

...i wear high heel,, she wear snickers...- Taylor swift y sebut terbalik

anak2 Corporate... "ipah,, aku dgn dr. Norsilah mcm mis world seyh" uhuk2... mara lagi suda... ha2...

Monday, October 11, 2010

salt SAKINAH 10.10.10

subhanallah... aku masih di beri nikmat pandangan untuk mengagumi ciptaanMU... syukur masih di beri ruang untuk melafazkan khalimah agung MU... 'La Ilahailallah'... aku pandang ke langit,, burung beterbangan... bebas... aku senyum... :) ku pejam mataku... ku mengamati udara yang tiada bau... nyaman ya Rabbi... aku senyum lagi... :)

sayang,, im not perfect... :) Ya Rabbi,, aku bukan siapa2 jika di banding dengan hamba2 abid MU... aku sedang mencari dan aku sedang baiki... tidak akan sampai kepadaku takdir yang baik jika hamba bukan orang yang baik... tapi aku percaya ENGKAU sayang tiap hamba dan memberi peluang yang terbaik... padaMU aku mohon ampun atas kelalaian hamba... bimbing hati ini...

kak hajar,, kak fifa,, kak una... semua la sahabat2... bentuk diri ini agar menjadi seteguh kamu... akhlak hati ini,, jasad ini... jadikan sehebat Khadijah... seteguh Aisyah...
aku tahu sangat jauh... aku malu berjalan atas bumiMU ini... aku pakai cermin mata sebesar besarnya... tapi tidak akan mampu menutup kesalahanku... Ya Allah... aku malu... malu atas perbuatanku... atas kelalaian ku...

tetapkan hati ini hanya padaMU ya Hakim... teguhkan hati ini dengan nama2MU Ya Kabir... aku akan terus mencuba... cuba untuk menjadi hamba...

tiap hari adalah hari berubah menjadi lebih baik... hanya dengan petunjukMU... aku akan cuba... bukan kerana sesiapa... bukan kerana benda... aku dicipta dari rusuk lelaki... andai aku terbaik untuk dia,, temukanlah,, tetapkanlah... andai bukan,, lenyapkan gambaran iblis yang melalaikan... Ya Rabb,, dulu aku rasakan ketenangan MU itu... tapi aku lalai mencari cinta palsu dunia daripada cinta hakikiMu... kini aku kembali menagih belasMU... andai ini pengajaran untuk mendapatkan kebahagianku kembali,, aku redha... aku terima... T_T tapi aku pasti ENGKAU maha mencinta maha penyayang...

antara kemanisan iman,, mencintai saudaranya kerana DIA... :)

Friday, October 8, 2010

i'm lady gagaH...

syg ku,, bersabar:) di kala subuh jumaat ini,,

"wanita cantik menurut Allah adalah:
1) Melukis kekuatan melalui masalahnya...
2) tersenyum disaat tertekan...
3) tertawa saat hati sedang menangis...
4) tabah disaat terhina...
5) mempersona kerana memaafkan...
6) mengasihi tanpa meminta balasan...
7) bertambah kuat dalam doa dan pengharapan Ilahi:)


prof kalsum said,, "semakin maju seseorang,, maka mereka patut lebih berani untuk mengaku salah dan minta maaf" cth macam negara2 majukan,, mereka tak banyak dalih... bila da salah,, even perdana menteri mereka,, mereka akan mintak maaf dan letak jawatan... sikap JUJUR dan BERANI... tapi bagi orang yang baru nak maju,, mereka sedaya upaya berdalih untuk mempertahankan kedudukan mereka... i like de way she talk... if tegur pon blh trima... :) sgt berhemah n tak kasar... org blajo sosiologi n otak mcm beliau jek tahu apa i want act... what i think n so on...

i saw that,, every single people ada masalah masing2... dan mereka fikir masalah mereka adalah yang paling berat,, tapi mereka lupa ada orang yang lagi bermasalah dari mereka... setenang tenang wajah insani,, tapi jauh di sudut hati mulia tersimpan pelbagai duka yang hanya di mengerti sang PENCIPTA yang MENCINTA insannya... not only me who wish 4 kekuatan n ketenangan... jangan putus asa babe... even Allah sempitkan kamu dari beberapa sudut,, tapi DIA buka beratus ratus pintu nikmatNYA untuk hamba2 yang berfikir akan kebesaran Ilahi...

YaRabb,, permudahkan segala urusan hamba... lapangkan lah sikit waktu tuk diri ini rehat... aigoo... sape2 nak bagi tiket Adam si lambak 2 ke,, or tiket Maher Zain,, s hadiah birthday,, thanks,, but no thanks... jadual penuh seyh... kenapa korang bagi hadiah awal2!!! not time yet maa... over la korang nih... mcm e2 doa cpt mati jek... ha2... anyhow,, thanks jgk... :D my princess da bagi bulan lepas... tocee... cukup youall ada time i need it...

Monday, October 4, 2010

*** ya Rabbi... x faham tol dyorang ni... i said im ok la... :) dont worry maa... haish...
korang,, jgn salah kan sesiapa... xde sape y salah... i not allow u 2 hate that person or anybody... ini arahan... xtakot kena tulah? ha2... kidding people...:)
1 email dari mereka buat ingatan jek...

Di saat...

Disaat kamu ingin melepaskan seseorang
ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya



Disaat kamu mulai tidak mencintainya
ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya



Disaat kamu mulai bosan dengannya
ingatlah selalu saat terindah bersamanya



Disaat kamu ingin menduakannya
bayangkan jika dia selalu setia



Saat kamu ingin membohonginya
ingatlah disaat dia jujur padamu



Maka kamu akan merasakan arti dia untukmu
Jangan sampai disaat dia sudah tidak disisimu,
Kamu baru menyadari semua arti dirinya untukmu




Yang indah hanya sementara
Yang abadi adalah kenangan
Yang ikhlas hanya dari hati
Yang tulus hanya dari sanubari



Tidak mudah mencari yang hilang
Tidak mudah mengejar impian



Namun yg lebih susah mempertahankan yg ada
Karena walaupun tergenggam bisa terlepas juga
Ingatlah pada pepatah, "Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"



Belajar menerima apa adanya dan berpikir positif
Hidup bagaikan mimpi, seindah apapun,
begitu bangun semuanya sirna tak berbekas
Rumah mewah bagai istana, harta benda yang tak terhitung, kedudukan, dan jabatan yg luar biasa, namun..



Ketika nafas terakhir tiba, sebatang jarum pun tak bisa dibawa pergi
Sehelai benang pun tak bisa dimiliki
Apalagi yang mau diperebutkan
Apalagi yang mau disombongkan



Maka jalanilah hidup ini dengan keinsafan nurani
Jangan terlalu perhitungan
Jangan hanya mau menang sendiri
Jangan suka sakiti sesama apalagi terhadap mereka yang berjasa bagi kita
Belajarlah tiada hari tanpa kasih
Selalu berlapang dada dan mengalah
Hidup ceria, bebas leluasa



Tak ada yang tak bisa di ikhlaskan
Tak ada sakit hati yang tak bisa dimaafkan
Tak ada dendam yang tak bisa terhapus.

lov bug 2gther... :)

I WANNA LIFE... dont disturb me with those BUM question k:) tq... i dont want anybody sympathetic... sye kene kuat... yeah!!! hu2... i juz want my life ye... (xkan dpt lg mulai arini) even diakui dalam hidup kita hanya bergantung pada simpati org ramai dan DIA... enough2... my mistake... 1 langkah tersilap,, merana selamanya... tp kan arini dapat 1gelaran baru dari mereka... "kiut miut" ape makne nye tatau... uhuk2...
gosh,, aku bersaksi tiada tuhan lain yang layak ku sembah kecuali ENGKAU...

daa~~ welcome masalah... tambah sebakul masalah lg jom... aigOO... ustaz munakahat said,, manjakan diri dgn masalah... skrg sye paham ustaz... nanti kita bincang lagi... ustaz mmg best!!! :)

Masha...ALLAH

“aku hambaMU yang fakir, miskin dan lemah, sedangkan Engkau tuhan ku sungguh kuat dan penyayang... aku xdapat bersabar jika Engkau tidak buatku bersabar dan tidak ada kekuatan bagiku apabila Engkau tidak memberiku kekuatan... tidak ada tempat berlindung bagiku selain hanya kepadaMU... tidak ada penolongku selain Engkau... tidak ada pintu lain selain hanya pintuMU dan tidak ada tempat untuk menjahui daripadaMU”


sahabat,, nak ikot pegi sane... :( nak jumpe... nak ask forgiveness... org2 sini cahat... cha,, bring me... penat seyh bumi ni... malu... pain... keje keras... mcm org tua tau... tp cha da xtua... :) b4 sye tua,, sye nak ikot cha... besediakah sye??? ikot keadaan sye nak pegi jgk cha... tapi tengok amalan,, sediakah???

wak,, i really think bout u sahabat... T_T pegag tgn ni cha,, bring me 2 life in real place... like u do now... bdk baik,, chey2 pg dulu ye... duk leklok dgn DIA... hanya DIA y berhak tuk kamu cintai n percaya...

remind my step:) moga jadi insan y lbh berhati-hati chey2...

Friday, October 1, 2010

babe,, miss u...

Ya Allah,, why those feel still apear??? kepala pusing... aigoo... yaAllah,, 3mlm xtido da nih... xpe2... esok cover blk... nafas macam pendek... sejuk sampai tulang hitam (bak kate tiha) utk makan??? 4sure gone... baju kat laundry,, 2 baldi... haish,, xlarat nak angkut lg...

babe,, sedey seyh... 2day already OCTOBER... how 2 face this 16/10... T_T sye n dia... dilahirkan... watpe nak sedey??? birthday yang di tunggu 2 achive angka 'dua' di depan ... same day yang menggamit kenangan2 dlu... Ya Allah,, sampai ke aku pada tarikh 2 or sempat meninggal dulu???

2day,, 1- submit assigmn... lembutkan ati ustaz Najib pls... huhu... present usul fiqh...
2- meet dr. Norsilah wif ratna n fariz... ingat inn,, yang ni bnyk benda kena cakap n tanye tau... take note...
3- meet kak husna n usratuha...
4- discuss business...
5- submit assgmn math...
6- ha!!! dont forgt discuss wif bdk2 kelas bout yestday... ingat kan... ingat kan... penting tuh!!!
7- mlm nih,, midterm statistic... all de besh wak!!!! chaiyoookkk...
8- jgn lupe jgk!!! g canselori... amek pengesahan 2... arini jgk au...
9- (mcm ade bende jek y lupe) =/

wak,, jgn sedey2,, 6t tua... :) 'sye ni kan,, plajar pintar' (bdk haziq y ckp) :P
better awk g amek laundry dlu ye... da subuh nih... then siap2 ke kampus... sesungguhnya,, Allah bersama kamu... rely on HIM,, insyaAllah semua keje bgantung redha DIA...

sahabat,, i'll always pray 4 u... T_T moga kamu sejahtera di sana n d tempatkan dlm kalangan y dberkati n dredhai... touching sgt la arini...