CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 30, 2008

Ya Allah

kat tempat ni sekarang ada mak cik yang sedang bersihkan kawasan bilik.....
Ya Allah x tahan aku tengok....
kesian glr...
Ya Allah,
"bagilah kerahmatan kepada hamba yang bersyukur dan berusaha mencari rezki yang halal. semoga mereka bahagia... Amin..."

rindu kepada mereka yang ada di halaman benar-benar menganggu... rindunya pada mereka tuhan saja yang tahu...
semua ahli keluarga aku dah call...
tapi mana puas lagi belum tengok mereka sendiri....
sampaikan salam rindu ku ini kepada mereka..
moga mereka sentiasa dalam keberkatan dan pelindungan rahmat Allah SWT...

mengenali ramai manusia memberi kita inspirasi untuk menjalani kehidupan yang lebih bahagia dan sempurna kelak... Insya Allah...
aku banyak mengumpul pengalaman dari dunia yang aku hinggapi ini..
teman serumah, murid tusyen aku (Aisyah, nanti citee da bawah), orang seberang rumah (skodeng orang sebelah) hehehe. dan banyak kisah yang boleh di ambil teladan dalam banyak kisah2 novel dan majalah. yang paling aku suka, kisah keagungan cinta yang berlandaskan agama...

kawan rumah ada yang tertekan dengan keadaan family yang terlalu mengongkong... tapi bagus jugak di sebalik kerisauan keluarga itu, diharapkan ada rahmat dan keberkatan yang lahir.. insya Allah...

kisah 'cinta' remaja banyak yang di kongsi mereka.. ada yang bahagia, dan ada yang sebaliknya..
aku mungkin bukan penasihat yang baik, tapi untuk jadi pendengar yang setia 2 mungkin ada la.. hehehe.. dan yang paling cun, aku simpan segala apa yang di ceritakan.. hehehe kira masuk bakul angkat sendiri..
tapi si roomate aku kata 2, bila seseorang 2 m,emuji diri sendiri, mereka mengalami masalah penyakit batin.. Peeerhh!!!! kurang ajar!!! hahaha.. kholilul adab... hehe.. juz kiding.. x bergurau tak mesra...=>

orang sebelah rumah x payah bagi tau r... hanya sebagai teladan dan jangan cuba jaga tepi kain orang.
cukup ambik iktibar dan betulkan diri kita.. semoga setiap hari adalah hari yang baru dan lebih baik dari semalam... e2 harapan dan doa... Insya Allah...

pasal aisyah..
so sad story,
dia budak 10 tahun yang kehilangan daya dan kelincahannya sebagai pelajar 10 tahun..
ujian tuhan datang dalam pelbagai bentuk..
Allah menguji keluarga mereka dengan kedatangan seorang anak perempuan yang sempurna pada mulanya dan kerana satu kemalangan sebagai akibat, adik aisyah kini terpaksa mengunakan bantuan kerusi roda untuk bergerak kemana2...
aku mengikut si shida yang pertama kalinya menjadi guru tusyen untuk pelajar form 3..
aku betul2 bersimpati dengan keadaan adik ini...
kejadian 5 tahun lepas benar2 memberi kesan dan permulaan untuk keluarga ini.. menurut ayah kepada si aisyah 2... tiap hujung minggu insya Allah aku akan berkunjung ke rumah mereka.. aku nak dia rasa x kesunyian dan gembira dengan keadaannya... x mahu rasa kecewa dan bagi dia kekuatan untuk terus berusaha berjalan seperti mana harapan parents mereka...
insya Allah aku iklas membantu coz semua sibling dia lelaki n dia yang tumggal perempuan dari lima orang dan yang paling tengah...

hari ni sikit x sihat...
really, i really miss u.. so much.. mom,dad, bro, adik2, my 'son'(my cousin)...
time flu camni, 2 benda aku alah dan buat rasa marah bila terkena 2 benda ni.. pertama, habuk atau asap.. ke2, orang bersin.. bunyi bersin 2 betu2 buat naik darah.. arrrrggghhh!!!! tolong la aku dah cuba halang rasa ni, tapi.....?????? what to do???
dah tinggal serumah..housemate... kenala ambik ati...
sabar je la....

wahai housemate ku yang budiman,
tolongla kemas rumah..
time ni je. plsss... i beg korang.. tolong la...
aku x tahan la tenguk rumah yang x kemas.. bila aku dah kemaskan, tolong la jaga... plssss
ye la aku orang yang paling awal balik,
x kisah r kalau hari2 aku kena kemas.. juz masa aku kurang sihat ni je korang tolong kemas blh????
nanti bila debu 2 menyelubungi aku,
jangan marah kalau ada yang naik angin..
2 benda (debu dan orang bersin) tu betul2 berjaya buat aku marah..
sorry, aku memang x de kekuatan untuk mengarah orang... bila ada alasan, aku akan lurus percaya...
setiap orang ada kelemahan... bila x puas hati sangat, aku lega menangis sendiri... Alhamdulillah...

member ramai dapat maktab..
lagi la sedih.. budak bilik aku pun dapat sama..
"tinggallah aku menanti, mimpi yang indah kan mewarnai hari.. hanya dirimu yang bertahta di jiwaku dulu...." entah apa2 kuar lagu... my bro pun sama dapat dan tinggal kat KL la nanti.. bila aku cakap nak balik, dia gelakkan aku ya.... tak peeeeee.... tungguuuu....
Ya Allah, bagi la kekuatan untuk aku teruskan kesinambungan pelajaran aku di sini.. dan kekuatan untuk aku menghadapi fitnah dunia dan akhirat... hindari diri ini dari perkara sebegitu Ya Allah...
hanya pada MU aku mohon dan meminta pertolongan...
hanya pada MU tuhan yang Maha Kuasa lagi Maha memberi petunjuk...
lindungi hamba. lindungi agama hamba Ya Rahman, Ya Muntakim, Ya Allah....

p/s: ada dapat berita yang budak leleaki UIA kirim salam... entah apa fitnah la e2... aku x kenal sorang pun lelaki masuk UIA... Ya Allah, lindungi maruah hamba... hindari diri ini dari melakukan maksiat dan terhindar dari e2.. Amin...

0 comments: