CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 30, 2010

ALL I EVER WANTED this 2011!!!

1) result must!!!
3.7 above!!! alhamdulillah...

2)
O.M.G!!!... if i get this,, akan ku round 1 Malaysia!!! 2 pasai la x dapat lg... hoho... remember,, x dapat lagi... yummy,, VW,, love it... buat hantaran kawen cukup la ni satu jek... ahakz:P

damn! like it! since 1st edition,, i put a dream into 'him'... hoho... 1st love side... ngeE~ i believe
it... kena doa dari skrg if berhajat... twing2~~

mummy!!! its red... nice bai... insyaAllah ye yah... Yamaha Nouvo satu... ngeh2...

3) belom habis lagi... heE...

this samsung Galaxy... love it 2!!! insyaAllah2 taon nih... ada masa g usha yop... make sure red ya beb... x pon oren... even ada lagi canggih,, but i still adore this... 1st love side jugak... ho2...

4) dunia... dunia... hummm~~ belum masuk my wedges shoes lagi... ngee~~
love this 2... its pretty ahh!!!

5) HOLIDAY OVERSEA OFCOSSS....

sudah... sudah!!! cukup!!! memang xkan habis... istifar banyak2 wahai diri... orang yang di dampingi syaitan akan selalu tidak berpuas hati dengan apa yang dia perolehi... nauzubillah... jangan sampai tahap terkena ludah syaitan...
ampuni dosa2 hamba,, keluarga,, rakan2 dan umat islam selurunya... redha dan berkati pekerjaan hamba... permudahkan segala urusan... dan alhamdulillah atas segala kurniaan... jadikan kami hamba MU yang bersyukur... Ya Habib,, Ya Rahman Ya Rahim... :)

Sunday, December 12, 2010

nak kawin pon xboleh kah??? sebab...

baca nih;
Bila boleh kahwin? Selepas belajar? Sistem pendidikan masa kini, selain daripada bersifat sekular dan berorientasikan peperiksaan, ia juga menjadi penyekat zuriat umat Islam dan tidak mempedulikan fitrah nafsu manusia. Hasilnya? Fikirkan sendiri...

TADIKA > SEKOLAH RENDAH > SEKOLAH MENENGAH > DIPLOMA/MATRIKULASI > IJAZAH SARJANA MUDA >IJAZAH SARJANA > IJAZAH DOKTOR FALSAFAH...Sistem siapa yang kita guna??

Bila la nak boleh kahwin? Tunggu la sampai abeh belajaq. Belajaq sampai mati pon takkan abeh...

PETALING JAYA: Siti Maryam Mahmod, pengantin muda berusia 14 tahun yang mencetuskan kontroversi baru-baru ini melihat usia bukan penghalang baginya untuk berkahwin.

Dia yang lebih dikenali dengan panggilan Maya berkata, perkahwinan itu adalah hak individu dan bagi dirinya sendiri sudah bersedia untuk berhadapan dengan komitmen sebagai seorang isteri. “Saya sudah pun memikirkan tentang tanggungjawab dan kesannya apabila berkahwin pada usia semuda ini.

“Tetapi pada masa yang sama ibu telah membimbing saya tentang apa itu perkahwinan dan tanggungjawab saya sebagai seorang isteri,” katanya kepada Mingguan mStar.

Maya berkata, apa yang lebih memudahkan keadaan ialah dia dan suami serta keluarga berfikiran terbuka berhubung isu perkahwinan ini walaupun ia telah menjadi perbualan hangat sehingga mencetuskan kontroversi.

Kata Maya, adalah menjadi hak umum untuk menilai keputusan itu dan menambah, siapalah dia mahu menutup mulut orang untuk berkata-kata tentang dirinya tetapi apa yang penting ialah dia bukan membuat satu dosa.

“Setiap tohmahan, pandangan negatif atau salah faham mengenai perkahwinan saya adalah merupakan pendapat masing-masing. Saya terimanya dengan hati yang terbuka.

“Dalam perkahwinan tiada paksaan dan tiada isu saya dipaksa untuk menjadi dewasa. Dia (suami) melamar saya dan perkahwinan kami direstui oleh kedua-dua keluarga...itu yang penting,” katanya yang menolak dakwaan yang mengatakan hak gadis bawah umur untuk membesar, belajar dan mengembang potensi diri telah dinafikan apabila ‘dipaksa menjadi dewasa’ menerusi perkahwinan.

Mengenai kemungkinan akan mengandung hasil daripada perkahwinan itu dan persediaannya bergelar ibu pada usia muda, Maya berkata, dia dan suaminya sudah bersepakat untuk tidak mendapatkan anak pada masa ini.

Jelasnya, suaminya mahu dia menumpukan pada pelajaran terlebih dahulu dan hanya memikirkan soal anak apabila tamat pengajian kelak.

Maya berkata, dia berharap agar masyarakat berfikiran terbuka terhadap perkahwinannya yang mendapat kebenaran daripada mahkamah dan juga kedua-dua belah keluarga.

“Umur bukan ukurannya kerana yang penting adalah pendidikan dan persediaan untuk menjadi isteri secara mental dan fizikal. Hormatilah keputusan ini (berkahwin)...tetapi sekiranya apa yang saya lakukan ini telah menyinggung mana-mana pihak, maka saya bersedia memohon maaf,” ujarnya.

Sementara itu, suami Maya, Abdul Manan Othman, 23, pula berkata, perkahwinan itu bukan satu paksaan dan keputusan untuk berkahwin itu atas dasar suka sama suka.

Dia mengenali Maya sejak awal tahun dan berhubung rapat dengan keluarganya maka tidak salah sekiranya perkenalan itu diteruskan menerusi perkahwinan.

Abdul Manan yang merupakan seorang guru dan Maya pula masih belajar di sebuah sekolah menengah agama dekat sini menyifatkan keputusan mereka tidak memberi sebarang kesan kepada statusnya sebagai pendidik.
“Tidak semestinya sebagai guru yang tugasnya mendidik, tidak boleh berkahwin dengan pelajar. Perkahwinan ini bertujuan mengelakkan sebarang pandangan serong atau negatif masyarakat mengenai pertalian saya dengan pihak keluarga perempuan,” katanya.

Abdul Manan yang tidak menafikan usia muda mereka menuntut pengorbanan yang besar dalam semua aspek sanggup untuk belajar tentang pengalaman berrumahtangga dengan bantuan keluarga.

“Pada masa ini, apa yang boleh dilakukan bersama-sama, itu yang akan kami amalkan. Tidak kira siapa suami, siapa isteri kami akan melaluinya bersama,” katanya lagi.

Abdul Manan menambah, perkahwinan mereka itu tidak sepatutnya menjadi isu kerana masih ramai pasangan muda turut berkahwin dan yang paling penting ia sah di sisi agama.

“Tidak baik sekiranya dipertikaikan kerana apa yang kami buat bukan satu perkara yang haram atau dosa. Saya dan dia (isteri) pergi ke mahkamah bagi mendapat kebenaran untuk berkahwin.

Ada orang yang sengaja memperbesarkan perkara yang kecil, lalu orang berasa sulit untuk melakukannya...


Kematangan bukanlah pada umur, tetapi pada pegangan agamanya...


Sistem yang Islam ajarkan adalah terlalu sempurna, apabila berlaku penambahan, pengurangan atau pertukaran pada sistem itu, maka rosaklah.-mr.devotee...

bila cakap jek pasal kawin orang ingat gatai la... apa la... nampak sangat korang da termasuk agenda yahudi tuh... huhu...

Friday, December 3, 2010

opppss,, terngumpat... ^.^

to my lovely friend... *****... hee~~ tq 4 support n ur understanding make me really comfort... dem love u pretty... he2... she send me this... de one who always wanna me get married... motip??? ha2... u make me smile... u make me always wanna hug u... yah!! wanna kiss u... muuahh... yek!! hellooo,, kasih sayang kami halal maa~ hum...
cis lelaki selalu cakap macam dia adalah yang terbaik dan baik... tidak mahu mengaku salah pretty much hate it... im talking this way not bcoz im a 'ganderlism',, bias between it or what... sometime gurls also such that lousy... but i juz meet de guy who act that way... nak mengayat pon agak2 r... boleh terima perempuan macam2... xkira la how she is... cis... i never respect that words dude... if u r my friend n say those word i'll consider it s joke or sengal... i juz on my way 2 assume u s my friend... da buat poyo... dah2... xkena cara la kamu cakap... bye! im sorry... its hurt 2 keep it...

Ya Allah, seandainya engkau catatkan,

Dia milikku tercipta buatku,

satukanlah hatinya dengan hatiku,

Ya Tuhan Maha Mengasihi,

seiringkanlah kami melayari hidup ini,

ketepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi Ya Allah, seandainya telah engkau takdirkan,

dia bukan milikku,

bawalah ia jauh dari pandanganku,

luputkanlah ia dari ingatanku,

Dan peliharalah aku dari kekecewaan.

Serta Ya Allah Ya Tuhanku yang Maha Mengerti,

berilah aku kekuatan,

melontar bayangannya jauh ke dada langit,

hilang bersama senja nan merah,

agar aku tetap bahagia walaupun tanpa bersama

dengan dirinya.

Ya Allah Ya Tuhanku,

pasrahkanlah aku dengan takdirmu,

sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan,

adalah yang terbaik buatku,

kerna Engkau Maha Mengetahui segala yang terbaik

buat hamba-mu ini

Ya Allah yang tercinta,gantilah yang telah hilang

tumbuhkanlah kembali yang telah patah

jika dia bukan ditakdirkan untuk diriku

berikanlah aku insan yang lebih baik

jika dia bukan jodohku

Ya Allah,cukuplah engkau sahaja

menjadi pemeliharaanku di dunia dan di akhirat

Dengarlah rintihan dari hambamu yang daif ini

jangan engkau biarkan aku sendirian

di dunia mahupun diakhirat

jauhkanlah aku dari terjurus ke arah

kemaksiatan dan kemungkaran

Maka kurniakanlah aku pasangan yang beriman

supaya aku dan dia sama-sama dapat membina

kesejahteraan hidup ke jalan yang engkau redhai

dan kurniakan kepadaku keturunan

yang soleh dan solehah

berilah kami kebahagiaan hidup

di dunia dan di akhirat

Thursday, December 2, 2010

lOusy bUm


due to soooo tired,, i stopped 2 memorize usul fiqk note... dem it... ngantuk... =/ so i decide 2 listen a songs while read komik... sat ja pah ye... ho2... then i press a play button... 1st song come out,, Puff Daddy-i'll miss u... then 2nd song,, Jesse McCartney-how do you sleep "its bout de year now,, not see n found u,, missing u crazy... how do u,, how do u sleep" how do you sleep in germen mean 'how are u' like that la nope 'macam mana tido' key... ho2... then,, next song,, ft. island-missing u... still cool... till my next song,, Avril lavigne-when u gone "when u're gone,, de pieces of my heart r missing u..." stop!!! dem! =/ semua lagu2 rindu apa motif?!

stop this bad day maa... g hantar baju laundry lagi berfaedah... if dia hamba yang mencintaiMU,, kekalkan rasa ini... jika sebaliknya,, KAU padamkan Ya Habib... T_T
long time a go i try 2 download other song,, but this song yang kuar... i not erase it... till couple month after that,, then i listen it back... title: "love sick"
same goes 2 song "kebahagiaan dalam perpisahan" yek! such a bum song 4 me... time sukan masum n i live at jati,, my friend introduce me that song... i said,, "xsuke tol lagu nih... =/ lirik dia scary"... still bear it in mind maa... n i never thought it come into back... mummy,, :( i hate 2 cry bout this again... stop la stupid... T_T big girls dont cry coz this lousy... this 4 ur last time k... no more... coz it really nope u babe... cill keh... fine~~
proceed study sudeyh... wait2,, tgk harry potter sat nor... ngeE~~ nite Lee MinHo... ho2...
aigoo,, saranghei jiddan... :P buwek2! dush!! dunia da nak meletup nak berfoya-foya lagi... astarfillah... off line~

love sick by abg2 korea yang kucewa;

When you cry, you can close your eyes and clearly see that person
When you forget and ignore, you’ll remember that person even more

That person will come back, my heart is a seaway; with lies
I didn’t tell you I would come back; you’re someone who can only wait

It was a mistake to love you too much, a mistake to love you too much
Because of you, because of what I love, I suffer from waiting
To love you more was a mistake, a mistake to desire you so much

That person will come back, my heart is a seaway; with lies
I didn’t tell you I would come back; you’re someone who can only wait

It was a mistake to love you too much, a mistake to love you too much
Because of you, because of what I love, I suffer from waiting
To love you more was a mistake, a mistake to desire you so much

The breakup was so fast, if you forget love you’ll know more
To me you were my love, I knew that by myself

You left me, and went somewhere faraway
You left me, and went somewhere faraway

I should have loved you my whole life and now you’re going to forget me and go
I should have loved you all to myself and now you’re going to forget me and go

You’re the one that I loved for my entire life
But you just left me with grief
I knew it all to myself

Because I loved you more, it’s a sin, because I missed you it was a sin
Because of you, I cried because of my sins
like this

Wednesday, December 1, 2010

3 in 1 = jimat kertas hee~~

1st:
suddenly i miss my hot water pool... ceh,, declare aku nyer... ngeE~~ best seyh mandi air panas... aigoo nak balik... T_T orang lain pegi holiday... tinggalkan ku bersama exam :(

people said,, "buat apa amek tahu pasal politik??? xde kena mengena..." "politik??? buang masa" "politik,, bukan untuk kita" n bla... bla... bla... kalau tidak penting kenapa politik merupakan salah satu topik dalam Organizational Behavior??? maaf bukan satu,, tapi dua... i meet prof Kalsom by my own and talk bout politik only... "POWER AND POLITIC" i like this topic most even not include in exam... same goes 2 economic... i usually ask in politic view bout some cases... till prof recognize me... ho2... apa nak kisah... i love it... i wanna know it... n i want it,, i get it... memang hak kita s mahasiswa n siswi... biar la orang nak cakap apa... nak cakap anak emas prof ke,, merapu ke,, ada aku kisah??? ada aku makan nasi korang??? tak kan... hu2... agak kasaq di situ ye... astarfillahalazim :)

boleh tak korang fikir semua orang tak macam korang??? and try respect some1 right... selagi benda 2 tak salah dari ajaran,, why not kan... da tak suka diam2 jek au... jangan la sempit sangat fikir... politik bukannya pungpang cakap tuh... politik is a way...

since i still small maa... sekolah rendah lagi,, my mom said that,, "tiap keje ada politik nya... politik adalah cara untuk achieve kerja 2" yeah mom... i bear it in mind till now... dari kecik my parents ajar politik... so no wonder la i minat untuk tahu politik... amek tahu sebab itu hak kita and jangan sampai tertipu... sebab hidup bukan sekadar pegi kelas,, pegi makan,, n tido... we are alive... its suppose beyond dari apa orang aturkan untuk kita... jangan hanya tahu mengkritik... respect la people around us... lihat orang yang lain dari kita,, bukan bermakna dia SALAH!!! sesalah salahnya... hellooooo!!! take it s bertapa kaya Sang Pencipta yang mencipta makluknya berbagai-bagai... kita boleh kongsi apa yang dia ada dan kita tak ada... nice what... positive maa...

and sometime,, act like we dono is better kan... dalam kata kasaqnya,, buat bodo jek... dengar jek apa orang cakap... nice2... kita pegang dengan asas kita... kuat kan dalam hati... orang nak cakap apa pon,, dengar je la... senyum:) pandangan orang tak semestinya salah...


2nd:
im on my way collect de episode "STAIRWAY TO HEAVEN" version philipina nyer... its adaptation from korea drama la... uhuk2... Cholo n Jodi... best seyh... romantika diandest (romantik sangat2) in maxico... sedis... toucing... T_T pang!!! satu penampar! verangan... verasan... ahakz... let me be la bai!!! that girl da la santik...^.^ ngee~ muka asia yang cantik... hu2... Allah Jamil... :D

3th:
jom belajar makan... ho2... makan yang simple 4 the lazies yang lapo... humm,, mula2:
"BISKUT BIJAK" ahakz... yang perlu hanya lah biskut HupSeng 1 peket... dan madu made in Australia... apa bezanya??? ntah... sebab i use this type of honey... hanya letak kan madu atas biskut dan makan... waaahhh~~ sedap seyh... 1bar biskut berjaya dihabiskan dalam masa tengah hari sahaja... keaslian dan kerangupan terserlah... waahhh...
yang ke2,, sushi n cookies... senang aje... hu2... time kurang rajin pon boley siap:P


next time keh cara2... lepas siap kemas ye!!! pantang benor!!! nak hafal usul fiqk pulak sambil download cite... tgh ada mood nih... yip2... sape bijak??? inN... sape pandai??? inN... :P